Friday, May 29, 2009

KOMUNIS CHIN PENG.(MELAYU MANJUNG KENAPA MEMBISU)





Chin Peng (lahir 21 Oktober 1924) ialah nama samaran Ong Boon Hwa, ketua Parti Komunis Malaya.
Bukan berasal dari China sebagaimana sangkaan ramai, Chin Peng adalah seorang Cina Kantonis yang dilahirkan di sebuah kedai kecil dua tingkat menjual basikal , di No. 36, Jalan Kampung Koh, Sitiawan yang terletaknya 50 kilometer dari barat daya bandar Ipoh, Perak. Beliau merupakan anak kedua daripada enam beradik yang hidup dalam kemiskinan. Ayahnya datang dari negara China dan kecewa akibat kemelesetan ekonomi 1930.


Komunis musuh utama negara pada satu ketika dahulu,kini ada pula suara-suara yang mahu komunis itu dilayan seperti warga Malaysia yang lain.Siapakah komunis atau PKM itu,secara ringakas PKM itu telah membunuh banyak nyawa yang tidak berdosa termasuk perwira tanah air tercinta.PARTI KOMUNIS MALAYA ITU MUSUH NEGARA.PEMBUNUH DAN PEROSAK HARTA BENDA.OLEH ITU MELAYU MANJUNG TIDAK WAJAR MEMBISU ,BANGKITLAH MENENTANG SUARA-SUARA YANG MAHU MELETAKKAN KEISTIMEWAAN KEPADA PKM,TERUTAMANYA PEMIMPIN NOMBOR SATU PKM.

1 comment:

Brahim Nyior said...

Komunis atau PKM mempunyai sejarah yang pahit dengan orang Melayu.

Pangkat Tuk sedara aku, di Kg Bharu, Lumut mati tak berkubur, apabila diheret dan diculik tengah malam oleh segerombolan tentera PKM.

Pangkat Onyang aku dikebumikan di tengah laut setelah PKM gagal membunuhnya dengan cara biasa, sebab dia menuntut ilmu kebal.

Tu semua cerita dari mulut sedara mara aku lah..